Back to basic in Australië!!

From Adelaide to Perth

Hallo allemaal :D

het zit er alweer bijna op. Nog een paar dagen en dan ben ik alweer in het oude vertrouwde nederland.Ben nu opsingapore airport,over paar uur mag ik doorvliegen naar Bangkok, daar nog drie dagen en dan toch echt Back to reality. gister heb ik al afscheid moeten nemen van het mooie australie en dat was best wel even zwaar.
Eigenlijk best wel raar. Eerst vind je het moeilijk en eng om naar Australie te gaan. En nu was het weer moeilijk om er afscheid van te nemen. Tja, moet je weer gaan studeren enzo.. En dan is de vraag ook nog wat?? Dus als iemand nog goede ideen heeft, zijn die altijd welkom!

Ik zal nu eerst nog weer even vertellen over de westkust, want ik heb al een hele tijd geen verhaaltje meer geschreven. Na Broome ben ik naar Adelaide gevlogen. Daar ben ik een weekje gebleven. Om daarna met Michel, Krista, Niki, Marc en Willem door te reizen naar Perth.
Maar eerst moest natuurlijk even mn verjaardag gevierd worden, want ik werd alweer 19;) thanks nog voor alle felicitaties en kadootjes die ik gekregen heb!! ( beetje een laat bedankje, maar beter laat dan nooit, toch?!)
Daarna was het tijd voor de roadtrip. Had al van veel mensen gehoord dat er op het stukje naar Perth niet veel te zien is, maar dat viel me echt alles mee.
Het eerst stukje was idd niet heel bijzonder tot Esperance. Was vooral rijden en nog eens rijden en dan stoppen voor benzine, eten en slapen. Als ik 's avonds dan nog kon slapen want, onder het auto rijden was er niet heel veel om wakker voor te blijven. Als je om je heen keek was er dor gras te zien, af en toe een boompje en om het nog een beetje interesant te houden zo af en toe een bergje.
Vanaf Esperance begon het echte werk. In Esperance zijn we niet echt heel lang gebleven. Alleen even gegeten op het strand bij een geweldige zonsondergang. er was ergens een bosbrand, klinkt niet echt heel goed, maar door de rook voor de zon was de zonsondergang extra mooi!
DE volgende dag was het de beurt aan Albany. Daar hebben wemeer bezocht. Eerst hebben we er konninginnendag gevierd en de volgende dag zijn we naar de Blowhole geweest. Dat is een soort gat in een rots en doordat de golven op de rots klotsen komt er water doorheen, net als dat dat bij een walvist gebeurd bij het gat op hun bovenkant. Daarna hebben we de natural Bridge bezocht. Die lijkt een beetje, volgens mij is het de london bridge van de Great ocean road. Toen was het de beurt voor de gap. Dat is een ruwe rots waar het wat heel wild tegenaan klotst. Zag er wel gaaf uit. Het schijnt dat daar vroeger Antartica aanvast heeft gezeten.
Na Albany zijn we doorgereden naar de Valley van de Giants. Dat is een vallei met hele grote bomen. Moet zegen dat ik wel eens grotere en hogere heb gezien, maar voor australische begrippen was het best hoog. Was wel leuk, we hebben daar een treewalk gedaan en zijn daarna doorgereden. Onderweg kwamen we in Bridgetown nog een lokale martk tegen. DAar zijn we even gestopt om lekker vers fruit in te slaan en hebben we even, je zult het niet geloven, poffertjes gegeten. Was lekker, maar ze halen het toch niet bij de nederlandse!
De meiden wildegraag bijde markt stoppen dus toen we bij Bunbury aankwamen konden we de jongens natuurlijk niet verbieden om bij de motorcross daar te stoppen. Dusja, we moesten er aangeloven. Gelukkig was het mooi weer en konden wijlekker in het zonnetje liggen. Klinkt misschien raar maar wehebben het daar beneden toch een partijtje koud gehad! het wordt hier natuurlijk winter en die was al een beetje begonnen in hetZuiden. Vooral's nachts was even flinkdoorbijten. Ik heb denk ik wel geslapen met twee leggings aan en nog een pyama broek eroverheenom niet het gevoel te hebben dat je doodvroor. Gelukkig was het rondde middagvaak wel weer eenzonnetje, maar was wel even wennen, na thailand, darwin en broome, waar het continu 30 graden was!
Na Bunbury waren we alweer bijna in Perth aangekomen. nog een keer lunchen ophet strand en toen was het tijdvoor weer een grote stad!
Perth is echt een leuke stad! wezijn daar een week gebleven. Even bijkomen van de reis, even de dingetjes doen die we nog moestendoen en natuurlijk gwoon genieten. Ook wel lekker om even niet 24 uur bij die andere te zijn, want dat is best wel vermoeiend. We zijn nog een dagje naar Freemantle geweest ( datligt naastperth) Dat was echt heel leuk, daar was een leuke markt,hebben we een gevangenis bezochtnog naar een museum geweest waar een deel van het schip de batavia. Was echt een leuke dag.
Ikga nu stoppen met mn verhaaltje, anderswordt het voor jullie te veellezen en ik moet zeggen dat ik ook niet meer zoveel zin heb om te typen na een korte nacht op singapore airport.We hebben natuurlijk ook weer veel mooie fotos gemaakt, maar heb geentijd meer om die op het internet te zetten, maar 2juli ben ik weer thuis dus dan kunnen jullie ze allemaal thuis komen bekijken!
dikke kus en tot snel!! heeelsnel al!!

Reacties

Reacties

Julia

Heee meis,

leuk op het laatste moment nog een verhaal:D
Maar ik zie er wel heel erg naar uit om de verhalen persoonlijk van jou te horen, met foto's erbij!

Ik zie je vrijdag!

Kussxx

Cor en Jeannette

Hoi Lieke,
toch nog even een verhaaltje voor je thuis komt, nog een paar dagen dan zien we je weer en kunnen alle verhalen van je horen, die zul je vast nog vaak vertellen.
We zien ernaar uit je weer te zien.
nog een paar gezellige dagen en een goede reis en tot vrijdag.

Een dikke pakkerd van ons

Bianca

Heey Liek!
Nog even een verhaaltje van de afgelopen tijd.
Maar ik hoop dat je er nog veel meer over wilt vertellen als je weer in Nederland bent.
Tot snel! xxx

Familie Leek

Hoi Lieke,
Nog eventjes genieten van Bangkok en dan een hele goeie thuisreis gewenst. Jessie kan niet wachten tot je weer thuis bent en ook je ouders zijn erg blij.

Tot gauw.
groetjes Sjon, Mary, Thomas en Koen

Kirsten (:

Haai meis!

Alles goed? Met mij wel :) Nu lekker in Italië en jammer genoeg zaterdag alweer richting NL. Op zich ook wel leuk, jou zien + spreken :D Dusja, spreek je snel!!

xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!