Back to basic in Australië!!

roadtrip to broome

Hallo allemaal!

Heeft even geduurd maar hier is weer een blog hoor;)

Ik was eerst dus in darwin aangekomen . Eerst nog even met tine dus dat was echt super. We zijn met nog een ander Duits meisje lisa en een duitse jongen steffan naar litchfield geweest. Echt een super mooi nationaal park. Lekker veel watervallen en riviertjes waar je kon af koelen en dat hadden we wel nodig want het was heet in darwin!

Ik ben daar een weekje gebleven, prima vermaakt, maar was toch niet echt een plaats waar ik lang wilde blijven. Dus mn plannen om daar te gaan werken heb ik even veranderd... Heb daar een nederlands meisje esther ontmoet en we hadden samen besloten om naar broome te gaan reizen. We konden een relocation car vinden dus dat was wel makkelijk en goedkoop! Uiteindelijk ging er ook nog een canadees meisje theresa mee:)

We hadden een soort campervan dus dat was helemaal top! We konden gewoon in de auto slapen en alles zat er echt bij! En toen gaan met die banaan,van rest area naar rest area. We zijn niet naar heel veele nationale parken gweest, het was ook nog regenseizoen dus veel was nog dicht, maar evengoed en super veel mooie dingen gezien! Weer heel veel kangaroes, koeien en paarden hebben we de weg over zien steken!

Het was echt een leuke roadtrip, maar wel even wennen om 24 uur per dag ‘opgescheept' te zitten met eigenlijk nog vreemde meiden. Was echt super gezellig , we hadden maar 3 cds en geen radio ontvangst dus na een paar keer de cds te hebben gehoord konden we alles meezingen en dat hebben we ook keihard gedaan, maar na 4 dagen in de auto was ik wel even blij dat ik weer even tijd voor me zelf had.

En dat had ik meer dan genoeg in broome, die meiden gingen na een paar dagen weer verder met de greyhound en ik bleef in broome. Toen had ik wel even oke, wat nu?! Wilde eerst weer werk gaan zoeken in broome, maar lukte niet zo goed dus ben ik op het vliegtuig gestapt naar adelaide. Daar waren michel en willem, Nederlanders van de eerste week. Hun hadden plannen om met de auto naar perth te rijden en ze hadden nog een plekje voor mij! Er gaan dan nog een paar mensen mee, Krista en marc, ook van de eerste week. En niki , ook een nederlands meisje die krista onderweg ontmoet had! Dus weer een leuk vooruitzicht!

Tot snel!! Dikke kus

Reacties

Reacties

Julia

heeee Lieverd!

het meeste had ik natuurlijk al wel gehoord via de telefoon en mail, vond het echt super je stem weer even te horen:) En dan nog wel 2 weken achter elkaar:D haha

Ik ben blij dat je nog steeds van alles geniet en dat moet je ook zeker nog gaan doen! Voor je het weet sta we weer bij elkaar voor de deur, haha

Voor nu heb je in ieder geval nog een leuk vooruitzicht:) Heeel veel plezier!

Nou meis, ik zal je volgende week weer even mailen;) Je had de vorige keer wel snel gereageerd zeg:O haha, zat je er al op te wachten:P?
Zal ik je even over mijn avonturen vertellen in het verre Brussel:P haha (voor jou ver:P)

Dikke kus!

(L)

Julia

ps.

Dikke kus
- je achternicht
- je weektweeling
- je buurmeisje (op het moment alleen even niet...)
- je vriendin
- je loopmaatje (gaan we weer doen als je terug bent!)
- je ex-penvriendin
- je mail-vriendin

Kirsten :)

Haai Mop!
Zozo, wat een verhaal weer! Nouja, het meeste wist ik ook al via de mail, met al je omgegooide plannen ;) HAHA! Wispelturig meisje! :P Nou, lekker een tijdje getourd met de bus en nou dus weer met een auto naar Perth haha :P Van werken komt ook veel op deze manier, NOT :P Maarre, wij gaan als het goed is morgenochtend (vrijdag) rond half 12 - half 1 bellen? :) Lijkt me leuk! Ik zal je ook nog wel even smsen daarover, want misschien lees je mn mail niet op tijd en dat zou zonde zijn (A) Maargoed, heel erg veel plezier verder enne tot snel weer een keertje!
BTW: Ik heb me net aangemeld voor rijschool Mooij in Opmeer. Mijn eerste rijles is 2 juni :) Gezellig! Kunnen we misschien nog wel samen lessen ;) HAHA!
Geniet er verder van! Maak mooie foto's!
xxx, LY!

Jan & Marga

hoi Lieke,
alles oke dus met jouw zoals we lezen, nog steeds van alles te beleven, ook gefeliciteerd met je moeders verjaardag, we gaan vanavond even een koppie halen.
en verder nog veel plezier en de groetjes van ons
jan en marga

kees en ria koops

hoi Lieke,
zitten naar sbs 6 "de grote verhuizing" te kijken en deze keer gaat het over australie, (4 afleveringen) britten die in australie gaan wonen hebben een expert uit engeland mee om hen te helpen het huis van hun dromen zeg maar te vinden,prachtig land zeg, het zijn voor jou de laatste 4 weken he , nog veel plezier daar en tot over een maand!
groeten kees en ria koops

DfR

Ha die Lieke,
Goed te zien dat je je nog altijd vermaakt ook zonder die kwekker die hier nu alweer 2 maanden thuis is. Ik denk dat ze Australie al bijna vergeten is, ze is namelijk alleen maar aan het werk. Ze heeft zowaar alweer een paar € -ies op de bank. Heel veel plezier nog de resterende weken en ben benieuwd naar de verhalen die ik nog niet gehoord heb zeg maar. Wil graag even weten of ik nog een keer moet voor deel 2! De West coast. So have fun and see you probably soon when youre back in Holland. The Old Man with the bag.

De Berkhoutjes

Hoi Lieke, het is rustig op je blog, maar volgens mij is dat alleen maar een goed teken. Je geniet en hebt geen tijd hebt om te schrijven. De laatste week is ingegaan. Het zal een gek gevoel voor je zijn om dit avontuur af te sluiten. Maar vast ook lekker om je familie weer te zien. Tenminste dat hopen we.
Nou, je zult weinig verschil merken wat temperatuur betreft. Het is hier Australisch warm. Vrijdag als je aankomt, wordt het 30 graden.
Een goede afronding en we zien elkaar weer heel snel
Wij hebben er zin in !!
Kus van Sophie, Janine, Esmee, Jack en Yvonne

lieke

lieve lieke
eindelijk kom je snel thuis in je eige landje in nederland
ik heb al bijna zomervakantie en daarna gaan ik naar een andere klas welkom welkom bij je ouders en je broertje en je zusje
veel liefs jessie

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!