Back to basic in Australië!!

Thailand!

Hallo allemaal!

Ik weet dat ik ondertussen alweer bijna een week in Australie zit, maar ik zal toch nog maar even mn verhaaltje over thailand vertellen;)

2 maart lande we eerst in Bangkok. We wisten echt totaal niet wat we konden verwachten dus was toch wel beetje spannend. Op een vliegveld op zoek naar een meter-taxi want we hadden al gehoord dat je anders waarschijnlijk veelste veel betaald. Nadat we die gevonden hadden konden we dan eindelijk naar ons hostel. Want het was best wel vermoeiend die reis.

De eerste drie dagen zaten we in Bangkok en dat was best wel even wennen. Het is daar echt zo druk, warm en vies! en dan die Tuktuks. Denk je eindelijk een goede tuktuk gevonden te hebben, voor een goede prijs, brengen ze je eerst naar honderden juweliersshops en dan laten ze je gewoonergens in bangkok staan. Ja, we hebben nietveel goede ervaringen gehad in Bangkok met de tuktuk. Maar was ook wel weer grappig om er in te zitten. Als echte toeristen.

Daarna hadden we een tripje naareen ander plaatsje ( even naam vergeten ) Dat was wel echt super leuk! Mooie watervallen gezien, de floting market en we hebben daar met olifanten gezwommen! dat was wel echt super gaaf! Beetje jammer dat daarna de camera is gestolen, want daar hebben daar dus geen foto's meer van. Maarja.. Je kan niet alles hebben:P

daarna richting Chiang mai reizen.maar eerst een stop inAyuthuya ( geen idee hoe je het schrijft), daar eindelijk weer eens gefietst !! was wel echt leuk! allemaal tempel ruines gezien:) Daarna was lopburi aan de beurt. De apenstad, ze waren echt overal! was wel leuk en daarna weer naar de volgende tempels in Sukhotai (ofziets) weer gefiets daar.

Daarna hadden we wel weer genoeg tempels gezien en gingen we eindelijk naar chiang mai voor de trekking tour! Dat was ook weer echt super gaaf. Was een trekking van drie dagen en we moesten gewoon met onze rugzak van dorpje naar dorpje lopen door de bergen om dan daar te slapen! Het was heet en vooral vermoeiend, maar wel indrukwekkend:)

Na ong. 2 weken in het noorden te hebben gezeten was het dan eindelijk de beurt aan de eilanden:) EIndelijk weer strand!!! Eerst naar Koh tao, om ons padi te halen:D Super veel zin in! Beetje jammer alleen dat ik toen ziek werd en mn padi niet kon afmaken. Heb wel me theorie gedaan, dus de volgende keer hoef ik dat niet meer te halen, maar was wel even balen dat ik het niet kon afmaken. na 5 dagen daar te hebben gezeten was het tijd voor de halfmoon party op ..( het eiland voor de halfmoonparty;) ) Het was wel weer eens tijd voor feestje dus super veel zin in! We waren wat engelsen jongens tegen gekomen dus we gingen met hun heen. En het was het echt super gaaf! De thaise mensen weten beter hoe ze een feestje moeten bouwen dan de australiers.

Toen was het alweer tijd voor Koh phi phi. Onze laatste stop alweer. Daar moest weer even gefeest worden want 27 maart was Romy JARIG:D Koh phi phi was wel echt een super mooi eiland en ook heel leuk! denk ik wel het leukste eiland van de drie :) goede plek dus om een verjaardag te vieren :D

en toen was het alweer 29 maart en moesten we weer terug naar Bangkok want de 31ste moesten we alweer vliegen. Ik naar Darwin en Romy naar Amsterdam. Eerst even de laatste inkopen gedaan in Bangkok en toen moesten we toch echt afscheid nemen:( Was wel even moeilijk. vooral mij natuurlijk omdat ik weer alleen terug moest.

en nu zit ik alweer een week in Darwin en ik heb het wel helemaal naar mn zin! Eerste paar dagen was TIne er natuurlijk. Was echt heel gezellig. Zijn we ook samen met twee andere naar litchfield geweest. dat is een nationaal park hier in de buurt! was echt super mooi. en je kon der heerlijk zwemmen. En je hebt hier af en toe wel verkoeling nodig want het is heet! Dus dat was heerlijk. Daar een nachtje gekampeerd en toen weer terug naar het hostel.

Oja, mn plannen zijn een beetje gewijzigd. Zou eerst in Darwin naar werk zoeken, maar ik heb een leuk meisje ontmoet dus nu gaan we samen eerst richting Perth reizen en dan ga ik daar naar werk zoeken!! Morgen hebben we zown terug breng auto naar Broome en daarna zien we wel verder hoe we verder gaan reizen:) Heb er weer zin in!!

Hele dikke kus!!

Zal proberen me blog weer beetje bij te houden;)

Reacties

Reacties

De Tentys

Hoi Lieke,

Goed om te horen dat je er weer zin in hebt.
Geniet nog lekker van die laatste maanden in Australie!

Liefs van Sandra, Jeroen, Johan en Floris

fam Berkhout

Lieke,
Wat een belevenissen weer. Leuk om te lezen. Veel plezier en succes.

Groeten, Sophie, Janine, Esmee, Yvonne en Jack

Kirsten :)

Hai chickie 4-life! :P Haha!
Het meeste had ik al gehoord van je, wat je allemaal had gedaan, maar het blijft leuk om op je blog te lezen wat je allemaal hebt beleefd! Echt superdupercool zeg! :D Echt gaaf! Leuk dat je nu weer in Aussie bent, ik zal binnenkort een keertje met Romy afspreken (misschien Claudia/Julia's verjaardag..) Ik zie het wel.. Vanmiddag om half 2 komt Daan met de auto en gaan we even naar Hoorn, even schoenen (pumps, jawel Lieke: je leest het goed: PUMPS) terugbrengen.. Ze waren ietsje te klein:P Haha! (maat 38..) bij de V&D (PRIJZENCIRCUSSS) en ff Hoorn aan hem laten zien en dan naar Amsterdam :) En zo ff aan de studie werken :( Haha! HEB BTW BEIDE TENTAMENS GEHAALD! Alles tot nu toe, heb 40 punten van de 60 en ik ben al over naar volgend jaar (H) AIGHT! Nou, we mailen/bellen/smsen/skypen wel weer! Marit Blank gaat vrijdag 9 april om 14:45 naar Thailand voor ongeveer 3 maanden. Ze heeft er zin in! En mn nichtje (Suzanne) en een vriendin (Beau, sinds vandaag) zitten ook in Australie! GEZELLIG! Heel Noord-Holland loopt leeg ;) Hihi! Nou veel plezier en succes met werk (eventueel..) verder enne doe voorzichtig en maak mooie foto's en doe de groeten aan Esther (?)
xxx LY! Dikke knuffel!

Romy

Voelt alweer zolang terug allemaal. Maar het was top! Zal het echt nooit vergeten! Ben een beetje foto's aan het uitzoeken, verzekering aan het regelen en meer van dat soort gekut! Is eigenlijk best leuk! Gister voor het eerst weer gewerkt was wel weer leuk. Ik heb trouwens wel meer uren gekregen hoor! Oh en de A1 gaat naar het Nk is toch ook niet eerlijk. Ik ga wel heen om te kijken! Heb vrij:D! Mis je wel, maar ben super blij dat je het zo naar je zin hebt!
Vergeet me niet!!!;)
Xx

heey lieke

heey lieke
alles goed en met mij gaat het ook wel goed
is het leuk daar bij jou
heel veel plezier reisen ,ik gaan op kamp op maandag en dan zien je zondag wel op jou verjaardag wel hor meid liefs jessie

Kirsten :)

Hallo Lieke!!

Ik heb (geloof ik) een smsje van je gehad, vanochtend.. Maar ik weet het niet zeker, want er stond geen naam onder.. (Mijn nichtje Suzan zit namelijk ook in Australie en die kan het ook zijn..;)) Maar ik denk dat jij het bent hoor! Ik zal je even terug-smsen! Ik dacht: ik wacht even en zoek het een beetje uit :P
Verder alles goed bij je? Bij mij wel :) Net bij de fysio (gewoon in Abbekerk hoor :D) geweest voor mijn rug. Ben weer lekker gekraakt ;) Haha!
Nou, veel plezier verder! Doe voorzichtig, maak mooie foto's en tot blogs.. Oehh, zondag ben je jarig! Ga je het nog vieren daaro? Of kom je als surprise naar Nederland? :P:P Haha! Zullen je ouders vast leuk vinden ;) De verjaardag van Julia was in ieder geval gezellig zaterdag :D
xxx
Dikke knuffel!

Jan & Marga

Hallo Lieke,
Van harte gefeliciteerd met je verjaardag een hele fijne dag toegewenst we horen wel hoe die dag is verlopen.
We gaan nu bij je ouders een koppie doen.
gr Jan & Marga

Leekjes van Postgalei

Hoi Lieke,

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag. We hopen dat je een leuke dag hebt en geniet van je verjaardag in Aussie.

groetjes Sjon, Mary, Thomas en Koen.

kees en ria

Hoi Lieke,
Happy Birthday!!!
wij gaan straks naar je ouders om een bakkie te doen.
een hele leuke dag toegewenst van:
kees en ria

de kokkies...

hey lieke,
een beetje laat maar alsnog gefeliciteerd!
Het was een gezellige verjaardag ! Ja, dat is natuurlijk altijd fijn om te weten dat er een leuk verjaardagsfeestje was, zeker als het je eigen verjaardag was!
Maar ik hoop dat je zelf in australie ook een leuk feestje heb gevierd! We hebben je kadootje over gemaakt naar je (nl) rekening dus geniet nog maar even lekker want over twee maanden ben je alweer thuis!
heel veeel liefs,
van de kokkies

DfR

Ha die Lieke,
toen ik gisteren mijn verjaardag aan het vieren was realiseerde ik me dat jij natuurlijk ook al jarig geweest bent zondag. Alsnog van harte gefeliciteerd natuurlijk van the old man with the bag. Nog onwijs veel plezier down under en geef ze nog even van Jetje. Enjoy!!!!!!

DfR

Ha die Lieke. Stond ik gisteren aan mijn nieuwe statafel biertjes te drinken omdat ik jarig was realiseer ik mij ineens dat jij zondag al jarig was. Happy birthday natuurlijk van de "old man with the bag". onwijs veel plezier nog down under en geef ze van Jetje.

de berkhoutjes

Hoi Lieke. Ook wij hebben hier samen met de fam. een borrel op je verjaardag genomen. We hebben onder de overkapping heerlijk genoten van een barbecue. Hoe gaat het bij jou?? We horen graag weer van je. Zorg jij voor een mooie herinnering van Australië van ons kado geld. (letterlijk of figuurlijk). Liefs Sophie, Janine, Esmee, Jack en Yvonne

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!