Back to basic in Australië!!

Joehoe, we zijn er!

Hallo allemaal,

Hier is dan m'n eerste verhaal vanuit het verre Australie!

Na 12 uur vliegen waren we eerst geland in Hongkong, waar we de rest van de dag mochten blijven. Beetje erg moe van de reis, moesten we eerst wachten op een klein vrouwtje die ons daar naar het guest house, ons hotel van die dag,zoubrengen.Toen we haar gevonden haddenliepen we met elkaar naar de bus, buiten gekomen kregen we gelijk een klap inons gezicht. Op het vliegveld was er nog allemaalairco, maar buiten was het rond de 30 graden en stonk hetvies naar allemaal eten etc. Maarja, natuurlijk wel beter dan vies weer!

Bij het guesthouse aangekomen werd ons al gelijk een trip door de stad aangeboden. Eerst wilde we die niet doen, maar we waren moe en hadden eigenlijk ook geen zin om zelf een hele route door destad te plannen. Dus een paar uur later zaten we in een bus ( met airco!) die onseenpaarmooie plekjes in Hongkong liet zien. Eerst gingen we naar een boedistische tempel waar gelijk al de eerste kodak-momentjes begonnen! daarna zijn we naar de peak geweest. We gingen eerst met een treintje naar boven ( mam, denk dat je blij bent dat je daar niet in zat, was super stijl en hoog!!). boven aangekomen was het echt super! wat een uitzicht, je kon over heel hongkong kijken, echt heel mooi. Later reden we weer verder en de volgende stop was bij een juwelier. Wat niet echt bijzonder was, ze wilden waarschijnlijk alleenmaar dat we wat kochten. gelukkig reden we snel weer door naar het volgende, de markt. Uiteindelijk hebben we niet echt over de markt gelopen. We waren zo moe van al het reizen, dus zijn we op een muurtje gaan rusten, waar we een mooi uitzicht hadden over de zee, wachtend tot de bus weer terug ging. Toen we weer bij het guest house aangekomen waren moesten we al weer gauw door naar het vliegveld om in te checken en vlogen we eindelijk naar de bestemming waar het om ging ::

AUSTRALIA

Op het vliegveld aangekomen ging het al gelijk heel anders dan op het vliegveld in Hongkong. Mensen praten vriendelijk tegen je en kijken je zelf aan. En het is ook wel prettig dat ze geen mondkapjes dragen. In hongkong heb je af en toe echt het gevoel alsof je in een ziekenhuis loopt. Daar werden we ook gelijk enthausiast ontvangen door Karin en Fay ( van de backpackers organisatie ). Super aardige meiden. We zijn toen in een busje gestapt en stopten even later in een park. Waar weeen mooi uitzicht haddenover het opera house en hebben natuurlijk even een leuke groepsfoto gemaakt.

Even later kwamen we aan in het hostel en het viel me eigenlijk alles mee. Alles ziet er netjes uit. Het is wel even wennen dat je je kamer nu moet delen met 6 andere mensen, maar iedereen is aardig en tot nu toe vinden ze het nog niet erg dat mijn tas is uitgestalt over de vloer ( ik ben niet de enige die dat heeft hoor! alle meiden in onze kamer, alleen de 2 jongens hebben alles nog netjes opgeborgen in hun tas ) 's avonds hebben we even lekker gegeten en daarna hebben we onze eerste dag in Sydney gevierd. De volgende dag hebben we een boottocht gemaakt naar een eilandje( sorry, ben even de naam vergeten ). Het was echt super mooi weer, ong. 26 graden met een lekker windje, dus we hadden geluk. Daar hebbe we lekker op het strand gelegen dus we hebben ons prima vermaakt.

Vandaag hadden we ' De regeldag'. We hebben een bankrekening geopend, verzekering etc. Voor de rest hebben we vandaag niet zo veel gedaan. Was ook niet zo lekker weer. Ook niet echt heel wonderlijk, want het is nog winter.

Ik heb trouwens ook een nieuw nummer, dus mochten jullie een smsje ofzo willen sturen ::

0410890691 is mijn nieuwe nummer!

En ik heb ook een adres voor als jullie post willen sturen:

C/- Woodduck Work & Travel

Lieke # 1951

153 Forbes Street

Woolloomooloo NSW

2011, Sydney

Dit was het dan alweer, programma voor de komende dagen is trouwens : Dinsdag naar de Blue Mountains. Woendag surfen, daarna onbekend en zondag vliegen we naar Cairns.

Tot de volgende keer dan maar weer! bye bye

Reacties

Reacties

Johanna

Ik sta op, doe mijn laptop aan en wat zie ik daar!!! Een berichtje van Lieke van reismee.nl!! Mijn dag is dus meteen goed begonnen haha.

Wat leuk zeg dat je in Hongkong bent geweest, wat een ervaring! En ik zie dat je binnenkort gaat surfen! Yeeeey, straks wil je niks anders :P haha. Nou veel succes met dat en heeel veel plezier, ben nu al benieuwd naar je volgend verhaaltje!

Dikke kus en knuffel van mij!

Jeannette

Ik zag je daar al staan, op Victoria Peak in Hong Kong, ja super uitzicht, waarschijnlijk zijn die mondkapjes daar vanwege die Mexicaanse griep, die droegen ze vorig jaar niet.
en nu die verhalen uit Sydney, ik hoor het al jullie zullen je voorlopig niet vervelen, veel te veel indrukwekkende dingen te zien.
Geniet ervan
en een dikke kus van ons allemaal

Julia

Jullie zijn eigenlijk pas een paar dagen weg, en nu al zoveel meegemaakt!
Jullie hebben gewoon in de ''winter'' op het strand liggen zonnen:O Dat zou ik in Nederland niet proberen, haha

Het klinkt allemaal echt super! Ook wat jullie de komende dagen gaan doen, heeel veel plezier!

Liefs xxx

Kirsten

Hello sweetheart!!
Gelukkig hebben jullie het daar superrrrrleuk, kan ook bijna niet anders, maar toch! Echt heel leuk om te lezene en heb er ook helemaal zo'n beeld van in mijn hoofd hoe jullie daar staan, geweldig! Nou, eerste introdag zit erop, was vermoeiend, maar wel zeer geslaagd en hele leuke mensen ontmoet en leren kennen!! Have so much fun there, en als ik een beetje meer tijd hebt, zal ik wel proberen skypen, mailen, smsen, bellen enz. enz, maar voorlopig even bloggen, druk!:O
xxx
houvanje!

Marleen

Heee! Klinkt allemaal goed zeg, ik ben blij dat je 1e hostel mee viel! Heel veel plezier nog en je hebt ook een mailtje van me ;) xx

Mell

Meisje!!
Jesus.. ik ben jaloers.. mijn school begint weer en jij zit lekker daar met een zonnetje ook nog!
Het klinkt allemaal echt super, dat in zoon korte tijd!
Meisje geniet lekker!!!

Dikke kus!

Rein

Eeej lieke! ;) Ziet er goed uit die site! Ik beloof dat ik je verhalen goed bij ga houden :P

Ben erg benieuwd hoe je het gaat hebben, vast leuk. En natuurlijk hebben jongens hun tas wel netjes ingepakt:P

liefs Rein

de kokkies

wauw Lieke,
Nog maar een paar dagen weg (van al die maanden) en nu al zoveel mooie dingen meegemaakt en gezien!
Alleen zonde dat je nu elke keer een halve dag uit moet trekken voor het lezen van al je berichtjes! :p
Fabienne vind het maar gek, dat je heeeeel ver weg bent en dat Ryan net jarig is geweest en dat je pas weer terug komt als Ryan bijna weer jarig is!
veel plezier!

jessie

liefe lieke,
ik mis je al waneer mag ik met jou skype
ik vind het maar gek als ik dit schrijf
dan lig jij lekker in bed.ik heb vanavond weer gefietst met jimmy en tommy, ik kan nu ook opstappen en ik durf ook op de brug te fietsen.
heel veel plezier in australie
en ik hoop dat ik je gauw spreek
dikke kus uit wognum

ps. makkelijk een laptop

Irma en André

Hey Lieke,
Ja nu is je reis echt begonnen. Veel plezier in Cairns. Er is zoveel tezien daar in het regenwoud en natuurlijk het great Barrier Reef. Echt heel mooi. Gaan jullie ook duiken? Natuurlijk moeten jullie ook werken, want anders is je geldpotje snel leeg. Veel succes met het vinden van een leuke job.
Heel veel plezier!!!

Irma

Robbin

Leuk om te lezen meiden geniet ervan!

X Robbin

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!