Back to basic in Australië!!

Cairns

Hallo allemaal,

We zijn nu alweer bijna een week in Cairns en zijn wel blij dat we morgen weer verder gaan reizen. Het was deze week wel even wennen. Geen andere nederlanders meer om je heen en alles moesten we vanaf nu zelf regelen. Het was wel een super week. Zondag kwamen we aan in het hostel, we werden opgehaald vanaf het vliegveld door het hostel zelf, wat wel makkelijk was, want dan hoefden we zelf geen vervoer te regelen. Het hostel is echt super mooi en schoon. Er zit een zwembad bij, waar we trouwens alleen de eerste dag alleen even bij hebben gezeten.

De tweede dag in cairns heben we niet zoveel gedaan. beetje rond gekeken, boodschappen gedaan en wat tripjes geboekt! De volgende dag konden we al gelijk snorkelen bij het Great barrier reef, echt super gaaf. We gingen eerst met een bootje naar een soort eilandje, daar stopten we om te gaan snorkelen. Het eiland was een soort verzamelplek voor allerlei vogels dus er waren er echt super veel! zag er wel gaaf uit, maar het was natuurlijk niets bij het great barrier reef. Het snorkelen was echt geweldig! al die kleuren en verschillende vissen. ik had ook al eens gesnorkelt in Egypte maar dit is zoveel groter en indrukwekkender. na een tijdje snorkelen gingen we met de boot naar de volgende plek om te snorkelen. Het heette Paradise island en dat was niet voor niets. Het is een rif echt midden in de zee, geen strand ofzo erbij, gewoon gelijk vanaf de boot snorkelen dus. Het was echt zo mooi en daar waren nog meer vissen bij elkaar! Ook wel cool om te zien dat het rif zo in de diepte verdwijnt. helaas hadden we geenonderwatercamera, maar als je opgoogle great barrier reef intiktkun je zien wat wij in het echt gezien hebben ;) !

De volgende dag gingen we skydive, ook weer super gaaf! wel beetje eng in hetbegin. Wededen de skydive met delanding op het strand dus we moesten eerst nog even een stukje rijden naarMission Beach. Er waren twee groepen en wij warende tweede groep dus mochten we eerst nog even een uurtje relaxen op het strand, heel vervelend. Daarna zagen we de andere landen en waren wij aan de beurt. Op het strand vielen de zenuwen nog wel mee maar die kwamen bij mijsteeds meer toen wij dichter bij het vliegtuig kwamen. In het vliegtuig was het nog even eng, maar eenmaal in de lucht is het echtzo cool! en het uitzicht is gewoon zo mooi, we konden de hele kustlijn van mission beach zien en alle bossen op het land. echt geweldig! daarna mochten we nog even bij het strand blijven en daarna werden we weer bij het hostel gebracht.

Daarna hebben we niet meer zoveel bijzondere dingen gedaan, beetje boodschappen gedaan. eten gemaakt en we hadden een nieuw meisje ontmoet. Ze slaapt ook bij ons in de kamer dus dat is erg gezellig.

Gister hebben we een busticket gekocht. Daarmee kunnen we over de hele oostkust reizen en dan uitstappen wanneer we willen en natuurlijk ook weer instappen wanneer we we willen. Ons plan was eerst om hier werk te gaan zoeken, maar plannen zijn er om gewijzigd te worden en dat hebben we dus ook gedaan. We gaan de oostkust nu best snel doen. in ongeveer 6 weken. Dan zijn we dus best snel in sydney en gaan we daar pas voor werk zoeken. Kunnen we nu nog even genieten en ons geld uitgeven. Zaterdagavond vertrekken we naar Townsville, het zal mij benieuwen hoe het daar is!

Jullie horen het snel! xx Lieke

Foto's staan weer bij Romy : romy.reismee.nl

Reacties

Reacties

Mary

Klinkt geweldig; genieten maar

esmee

Hoi Lieke,
ik heb je op de foto gezien en mama heeft je verhaal voorgelezen, die zijn leuk.
ik heb mijn diploma A gehaald met zwemmen. Ik heb het woordje pen en roos en maan en vis en ik geleerd.
Het is heel leuk in groep 3.
Janine heeft haar middenvoetsbeentjes gebroken en heeft paars gips. Ze mag er nu mee lopen.
Groetjes Esmee
Nog veel plezier daar!!

Kirsten:)

Zozo, toemaar, duiken en skydiven!! Ik wil ook ook ook!!! Vooral het duiken lijkt me superrrgaaf, vond Kreta al leuk, laat staan gewoon het GBR!!!:D Heb jij ook een film van je skydiven? Die ga ik dan zekerrr een keertje bekijken...Ga ik wel bij je ouders langs, haha:P Plannen zijn er om je inderdaad niet aan te houden!:) Dus moet je vooral ook niet doen en eerst lekker 6 weken Oostkust-tour doen en daarna pas werk zoeken, TOP! Mooie foto's wederom, vooral in wetsuite, haha
Spreek je snel en veel plezier daar!!!
Hier gaat alles nog steeds goed, heb standaard vrijdag vrij en de komende weken maandag ook, hoef namelijk niet naar Spaans, heb eerste periode vrijstelling, al heb ik de instaptoets jammer genoeg niet gehaald...:( Maar hij was dan ook wel moeilijk hoor!
xxx, have fun and be careful:) and make beautiful pictures!!!

Buurtjes Verlaat

Hey Lieke en Romy,
Jullie verhalen van Cairns brengen bij ons de herinneringen boven van toen wij daar 18 jaar terug waren. (Goh is dat alweer zo lang geleden?) Inderdaad Het great Barrier Reef is werkelijk fantastisch. de mooiste plek waar wij ooit hebben gedoken. ( We hebben maar op een paar plaatsen in de wereld gedoken hoor, dus eigelijk kunnen we daar niet zoveel over zeggen)
Veel plezier verder in Townsville.

André en Irma

Rob en Karin

Woow Lieke,
heb net even GBR opgezocht op google maar dat is echt mooi!!!! En in 't echt ziet het er natuurlijk nog mooier uit.
Luxe hoor om pas over 6 weken werk te zoeken!
Geniet ervan!

groetjes van de Hardertjes

oma

hoi lieke,
hoe is het met je, ik ben op de postgalei op visite.
je moeder heeft net het laatste verslag voorgelezen,
zo te horen genieten jullie met elkaar, en is het daar prachtig.
heel veel plezier samen en geniet er van.

een dikke kus van oma

Daphne

heeej lieke :D,
leuk dat je het zo leuk hebt in australie , en veel dingen doet!
ik moet gwn naar school en jij ligt lekker op het strand bruin te bakken en ziet allemaal mooie dingen,
nooooooh gwn oneeerlijk:P.
ik heb ook even dat 'great barrier' op google opgezocht.
MOOOOII!(L') echt super!
ik heb nog niet de fotos gekeken op romy's site.
dat ga ik zo doen, en daarna moet ik aan me hw :(.
snik snik, mja het moet .
ik hooop dat je het nog heel leuk krijgt in australie
en nog veeel leuke dingen gaat doen.
btw, ik heb deze week heel veel gevoetbald 4 wedstrijden
en ik ga naar de mb1 ! & moet dan inplaats van zaterdag op zondag gaan voetballen, ik heb daar heel veel zin in maar de wedstrijden wordn ook een stuk zwaarder.
nou tot de volgende keer, CIAUU. byebye(L)

de Besselingen

Mooie verhalen, we volgen je ook via google, hebben townsville en het magnetic island al van bovenaf bekeken. Veel plezier op dit mooie eiland.

groeten Cor en Jeannette

De Tentys

Hoi Lieke,
Geweldig zeg, snorkelen en skydiven!
Heerlijk dat jullie nog 6 weken lekker kunnen rondtrekken zonder te hoeven werken.
Wij zitten hier ondertussen in het stof van de verbouwing van het dak. En af en toe regent het binnen net zo hard als buiten. Nog 1 week en dan is de verbouwing klaar. Dan keert de rust hopelijk weer een beetje terug.
Ben benieuwd naar al jullie nieuwe avonturen. We volgen jullie op de voet.
Liefs van Sandra, Jeroen, Johan en Floris

jessie

hoi lieke
ik zit in de klas en laat jouw site zien aan me juf
heelveeelplzier

groetjes
van de klas

sylvia

he lieke,
leuk om je verhalen te lezen klinkt allemaal heel erg. geniet er lekker van ik blijf nu lezen.
gr sylvia

Julia

Liek, t klink allemaal zo geweldig! Geniet ervan!
Ik hoop dat de mails voortaan aankomen!!

Liefs en een dikke kus xxx

Addy

Hé Lieke, wat fantastisch allemaal! Ben wel beetje jaloers hoor!
Hoe gaat het met je marktonderzoek? Zijn er mogelijkheden om een Hipp te beginnen daar? Dan kom ik morgen nog jouw kant op haha.

Vooral heel veel genieten en we blijven je volgen!

Leuke foto's ook.
Liefs, Addy en Edwin

Jan & Marga

Hoi Lieke ,
zo te lezen heb je het reuze naar je zin, en wat leuk om het allemaal te volgen we kijken uuit naar je volgende verslag.
groetjes van Jan & Marga

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!