Back to basic in Australië!!

Van Creeptown naar Paradise..

Hallo allemaal,

Romy en ik zijn ondertussen alweer een stukje zuiderlijker gereist en zijn aangekomen in airlie beach, maar daar zijn we niet rechtstreeks heengegaan. Vanuit Cairns zijn we naar Townsville gereist. We hadden de nachtbus genomen zodat we niet ook nog een nacht hoefden te betalen in een hostel. Geld besparend, maar dan wordt je wel oppeens 's ochtends om 6 uur op een stationnetje afgezet en moet je daar nog een paar uur wachten totdat je kunt inchecken bij je hostel. Dat had ook wel weer wat, we voelden ons nu tenminste wel echte backpackers en hadden echt super veel zin in alles! Toen we konden inchecken bij het hostel hebben we de bus gepakt en werden we bij ons hostel afgezet. Daar aankomen zag het er al een stuk minder mooi uit dan op het foldertje, maarja oke, daar is mee te leven. Dat is wel gebruikelijk. Maar toen mochten we naar onze kamer. We moesten de kamer delen met twee andere meiden die daar volgens mij gewoon practisch woonden. Toen we binnen kwamen zat een meisje spastisch haar nagels te knippen die vervolgends door de hele kamer lagen ( niet echt heel fris) en het andere meisje stonk naar een goedkoop luchtje en zag er nou niet echt uit alsof we ooit dikke vrienden zouden worden. We hebben maar snel gedouched en zijn toen snel naar het winkelcentrum van Townsville gegaan en hebben ons daar de rest van de dag vermaakt. We hadden echt geen zin om nog langer in dat hostel rond te hangen!

We hebben daar in de supermarkt even wat eten gehaald en daarna op een bankje gezeten en gewacht tot de dag om was. Nu lijkt het allemaal heel saai, maar het was opzich ook wel grappig. Ik denk dat we hier de grootste lol hebben gehad! het stadje ziet er ook gewoon uit alsof het recht uit een film komt. De huisjes zien er vervallen uit en het is overal echt uitgestorven, alleen in het winkelcentrum liepen mensen.

Aan het einde van de dag zijn we toch maar terug gegaan naar het hostel. Omdat we niet durfden te koken in het hostel hadden we maar een grote bak yoghurt gekocht en hebben we die samen opgegeten. Heerlijk een halve kilo yoghurt als avond eten! daarna even op de computer om de avond te vullen en toen snel naar bed en slapen gaan! In bed sliepen we alleen nog niet meteen, we hadden elkaar al zo gek gemaakt over wat er allemaal niet zou kunnen gebeuren. We sliepen ook al op ons portemonee, fototoestel en mobiel, want ja die lieten we echt niet zomaar slingeren bij die creepy mensen. Tja, en toen lagen we in bed en moest het licht toch echt uit. Ik had me opgeofferd en ging op mn slippers naar het licht, want ja ging echt niet met me blote voeten in die kamer lopen. en toen ging het licht uit. Ik gillen want het was oppeens wel erg donker. Daarna toch echt naar bed en na een tijdje ging het licht weer aan. De spastische nagelknipper kwam eraan. Eerst net doen of we slapen maar toch af en toe even kijken wat ze allemaal aan het uitspoken was. We keken elkaar maar niet aan want dan lagen we weer helemaal dubbel en dat vonden we dan ook wel weer lullig. Uiteindelijk zag ze er wel redelijk normaal uit, alleen had ze wel een tik om alles heel vaak te doen. 3x licht aan en uit, 3x naar de wc etc.

De volgende morgen zijn we vroeg opgestaan zodat we snel op de ferry naar Magnetic Island konden varen en kwamen we in Paradise! Magnetic Island zag er al meteen een stuk beter uit. Het eiland lijkt net een Centerparcs park, maar dan nog tien keer mooier. Er lopen ook overal allemaal mooie vogels en andere leuke diertjes rond. echt super gaaf!

Op magnetic Island hadden we een stuk beter hostel. en het werd eigenlijk alleen maar beter toen we een upgrade kregen. We zouden in een 10persoons kamer slapen, maar omdat er iets mis was gegaan mochten we verhuizen naar een 6 persoonskamer. In die kamer sliepen nog maar 2 andere dus hoefden we de kamer maar met z'n vieren te delen! vervelend..

Wij gingen die avond vroeg naar bed en hadden onze kamergenoten nog niet ontmoet. Dat is wel even gek wakker worden. Want ja, je weet dan nog niet wat er in de bedden naast je ligt. Gelukkig viel het erg mee. Er sliepen twee aardige jongens uit New Zeeland. Het plan was om die dag naar het Koala park te gaan. Ben en Timor vonden dat wel een goed idee en zijn toen met ons meegegaan! was erg gezellig en het park was echt super leuk! We hebben een krokodil vastgehouden , een koala , een slang en nog wat reptielen :) was echt heel leuk!

's Avonds hebben Romy en ik weer bij Banisters gegeten. We hadden daar de vorige dag ook al gegeten en was ons goed bevallen. Het was een Fish en Chips zaakje dat gerunt werd door de locals. Echt heerlijk was het! Daarna hebben we daar nog even gezeten en met hun gepraat, was echt super leuk. en ook leuk om met gewoon bewoners van daar te praten. We kregen gelijk een nummer van de zoon van de eigenaar in ons hand gedrukt. Hij werkt in west-australie op een boot en al zouden we daar ook nog langs gaan moesten we maar even contact zoeken.Hij is 21houdt wel van Dutchies!

De volgende dag moesten we al weer afscheid nemen van Magnetic Island, we hebben het daar wel echt super gehad!

We zijn nu in Airlie beach en hebben gister een tripje naar de Whitsundays geboekt! daar hebben we echt super veel zin in! we horen van iedereen dat het daar echt heel mooi is. We slapen nu met twee hele aardige duitse meiden op de kamer en we gaan samen met hun daar naartoe. en waarschijnlijk reizen we daarna ook samen verder naar 1770!

Tot snel! xx

Oja, vind jullie reacties trouwens heel leuk om te lezen! Blijf ze sturen:) is leuk om te horen dat jullie onze verhalen met plezier lezen en hoe het met jullie is:) De foto's van Townsville en Magnetic Island staan weer op de site van romy. De foto's van de collecte bus staan bij mij :)

Reacties

Reacties

Het thuisfront

hoi lieke,
Aan de foto te zien vond je het helemaal niet eng om die krokodil vast te houden. Het ziet er wel allemaal prachtig uit hoor. Alleen de foto's van de collectebus staan er nog niet op.
We spreken je snel weer!
xxx van ons en een slik van tommy

De Berkhoutjes

Hoi Lieke
Wat fantastisch wat jullie allemaal beleven. Het is echt één groot avontuur. Jullie hebben nu al zoveel gedaan en dan ben je er nog maar een week of 3. wauw!
Wat moet er allemaal nog komen.
Oké ga weer lekker verder genieten van alles wat er op jullie pad komt. Veel groetjes vanuit De Weere.

de Besselingen

Hoi Meiden, geweldig wat we allemaal lezen en zien op de foto's, ik kon de foto van de collectebus nog niet vinden, maar dat komt wel goed, ik hoop dat jullie ook nog wat hebben opgehaald voor jullie goede doel. Nooit weg zo'n extraatje tijdens jullie reis richting Sydney.
Hier gaat alles z'n gangetje, Floor blijft groeien en a.s maandag moet ze voor het eerst naar de hondentraining. Voorlopig luistert ze aardig, we zullen zien of dat ook zo is met allemaal andere honden en baasjes in de buurt, ze vind alles en iedereen leuk.
We wensen jullie natuurlijk weer het allerbeste en dat de "bus" jullie geluk zal brengen.
Groetjes van de Verlengde Kerkweg.

Kirsten :)

Hé Lieverddd van me!!!
Ik heb mn eigen laptop, een Sony Vaio!!:D Sinds afgelopen zondag, met ZOMERPOP!! Wat overigens supergaaf was :D (Superrrmooi, vind ik dan tenminste, haha:P) Alles goed?? Vast wel...:P Maar, met mij gaat het superrgoed, studie is wel interessant en ik ben wel beetje gewend aan reizen (kom heel veel bekende mensen tegen elke keer, van school enzo..) en ik maak leuke dingen mee...(Tell you later, alligator;)) Mail dat wel een keertje, haha:D Wat me trouwens opviel op de foto's: Je hebt alweer lang haar joh, niet normaal;) Maar het verhaal is zoals gewoonlijk weer superrrleuk om te lezen, hiervoor maak ik gewoon tijd vrij, haha:) Alleen van Townsville wat minder, maar dan heb je weer wat meegemaakt en wat om over te praten, haha! Magnetic Island klinkt heel erg mooi, ikke ook heen willen, misschien in the future!:D Heel heel veel plezier op Airlie Beach en op Whiysundays, maar dat gaat jullie lukken!!! Have fun and make wowie-pictures!!! Jullie Engels wordt ondertussen al vast beter?!? Moet wel, helemaal een accent;) Lange reactie...:P
xxx LoveYou

Marleen

Hee! Weer een leuk verhaal meis, dat skype dat wil niet lukken bij me:S Maar daar ga ik achteraan (zal waarschijnlijk gewoon zijn omdat ik onwijs a-technisch ben :P)

Spreek je snel weer
xx

Jessie

Hoi Lieke,
is alles goed daar? met jou ook lieke? Heel veel plezier bij het strand. Ik ga straks logeren bij sophie.
Heel veel kusjes van de hele speeltuin en ook nog van de rest allemaal. Ik heb op school allemaal dingen gedaan, die vind je vast allemaal leuk. Rekenen, lezen en nog veel meer.
Heel veel kusjes van jessie

de kokkies

ja , er staat weer een mail in de inbox dat Lieke een nieuw 'avontuur' heeft geschreven. Snel even lezen!
een heel verhaal over een paar dagen, wauw! Wat hebben wij de laatste dagen gedaan? gewerkt, de was gedaan, schoonmaken en boodschappen gedaan(punt). suf he! geniet lekker, dan doen wij dat hier ook met jou verhalen!
liefs........

De leekies van de Postgalei

Geweldig om te lezen; zit hier in ons hollands huisje gewoon met je mee te genieten, alsof ik er zelf bij ben (maar dan niet echt, snap je het nog)
Ben benieuwd naar jullie volgende avontuur.
Veel plezier en we hopen snel weer van je te horen.

Kleine Nina

Hey Lieke

Ik heb net je verhaal gelezen en de foto's gezien
was het niet eng die krokodil en die slang?????
ieuw!!!! lijkt mij maar eng hoor.
heel veel plezier nog en ik blijf je verhalen lezen hoor.

groetjes en liefs van nina

Jan & Marga

hoi lieke ,
je hebt weer van alles beleefd, spannend zo`n krokodil
en wat een prachtige foto`s, wat een mooi land .
we zijn nu al benieuwd naar de volgende verhalen.
gr Jan & Marga

Johan

Hoi Lieke,

Wat leuk met die slang en krokodillen. Dat zou ik ook wel willen! Maar ik moet maar saai elke dag naar school.
Ik ben trouwens een puzzel aan het maken van Hong Kong.

Groetjes Johan

Floris

Hoi Lieke,

Ik kan de dodensprong op de duikelstang (rekstok).
Ik vind het ook wel leuk om een krokodilletje vast te houden. Of een slangetje.
Hoe groot zul je later zijn als je terugkomt?
Ik zit nu in groep 3 en ik moet moeilijkere werkjes doen.
Ik heb een nintendo. Ik heb heel vaak met lego gespeeld.
Veel plezier verder.

Groetjes van Floris

Sandra en Jeroen

Hoi Lieke,

Wat een avonturen zeg! Van de afgeknipte teennagels, hup naar de krokodillen en slangen.
We zijn benieuwd naar jullie nieuwe avonturen!

Liefs van Sandra en Jeroen

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!