Back to basic in Australië!!

Op de boot naar de whitsundays!

Hallo allemaal,

Gister zijn we alweer terug gekomen van de Whitsundays en zijn nu weer terug in Airlie Beach. Airlie beach was niet echt zoals we verwacht hadden. Als je tegen iemand zei dat je naar Airlie beach ging zeiden ze gelijk, oh party party. Dus wij gingen er vanuit dat het een paar dagen een groot feest werd, maar wij hebben de Party Party niet echt gevonden. Het was daarentegen evengoed wel heerlijk om hier te zijn, ook al hebben we niet veel gedaan. Beetje aan de Lagoon gelegen en naar het winkelcentrum geweest. That's it eigenlijk.

Hier hebben ze trouwens weer net als in Cairns gewoon een openbaar zwembad, en dan niet zoals in Nederland dat je ervoor moet betalen om erheen te gaan. Nee, iedereen kan er gewoon gratis heen, Heerlijk! vooral met een backpackersbudget. want wow, het geld vliegt echt uit je portemonnee hier aan de oostkust, al die tripjes zijn echt super duur. Maar wel echt super leuk!

Van het weekend zijn we ook naar de Whitsundays geweest! Was echt super mooi. We hadden twee dagen en twee nachten op een boot, echt heerlijk! Vooral omdat we voor de verandering weer eens een upgrade hadden gekregen, we zouden eerst met een minder luxe partyboot gaan. Die was `helaas' niet vol, dus mochten we op een luxere boot verblijven. Weer heel vervelend.

Zaterdag middag vertrokken we met de atlantic clipper naar de Whitsundays. De eerste middag hebben lekker op de boot in het zonnetje gelegen en van het mooie uitzicht genoten. 's Avonds heerlijk eten en daarna nog even gezellig doen met de rest. Langs de boot waren lichten zodat je zo de zee in kon kijken. Was echt super leuk, want er zwommen gewoon kleine haaitjes langs de boot! De volgende ochtend werden we weer vroeg wakker gemaakt en gingen we snorkelen. Het was alleen jammer dat het bewolkt was, want daardoor was het nog best wel frisjes. Wij hebben niet zolang gesnorkeld, wat we in Cairns hadden gezien was gewoon zoveel mooier, dus gingen we gewoon lekker op het kiezelstrand zitten. Deed echt pijn aan je voeten die stenen, maar ze hadden wel mooie vormen. Het leek net of het allemaal verteend koraal was ofzo. Daarna gingen we lunchen en vaarden we verder naar het strand waar we eigenlijk voor kwamen. Was echt super gaaf! het zand is zo wit en zo fijn. Ze zeiden ook dat je je sieraden mee moest nemen omdat je die er mee kon poleisten. Hadden ze alleen even eerder moeten zeggen, want als je gaat snorkelen doe je natuurlijk alles af!

Het was echt super mooi. Helaas gingen we niet naar het bekendste strand whitehavenbeach, maar we hadden er wel een heel mooi uitzicht over en het zand op het strand waar wij waren was gelukkig het zelfde. was echt super mooi! Je kunt dus wel raden dat er weer heel wat kodak-momentjes waren. ( de foto's komen later ). Na het strand gingen we weer terug naar de boot en gingen we weer eten. Beetje een tegenvaller. We gingen spaghetti eten. Beetje jammer, want alle Free backpackermeals zijn ook spaghetti dus dat hadden we eigenlijk al wel genoeg gegeten( ja Jessie, ik eet nu heel vaak spaghetti ).

De volgende morgen hadden we nog even de tijd om te snorkelen. Daar hadden wij geen zin in, het was koud en omdat het toch niet zo mooi als in Cairns was zijn wij gewoon lekker op het strand gaan zitten. Ook op dit strand was weer van dat mooie zand dus we hebben ons prima vermaakt!

's middags kwamen we weer aan in Airlie beach, hebben we nog voor een nachtje een hostel geboekt om nu weer verder te reizen naar 1770. Vanavond vertrekt onze bus. 1770 is een wat kleiner dorpje waar je heel goedkoop en goed kan surfen ( dat hebben we tenminste gehoord, dus we zullen het morgen zien). We hebben de nachtbus dus komen we morgen ochtend aan.

We hebben er weer zin in! Tot snel!

Cor en Jeannette

Nog niet eens een maand weg en al zoveel gezien, mooi al de foto's en verhalen, kun je later thuis alles weer eens beleven, voor het jaar om is zijn jullie al weer vergeten wat jullie de eerste maanden gedaan hebben met zoveel indrukken. En bij ons gaat alles z'n gangetje, dat is voor jullie waarschijnlijk saai.
Dikke pakkert Cor en Jannette

Julia

Leuk verhaal weer, Liek!
Dat party party komt nog wel!!!

En Jessie zal jaloers op je zijn! Zo vaak spaghetti!

Wel echt supercool dat jullie gewoon haaien hebben
gezien!:O

Nou verder weer genieten!

en ik weet nu dus ook wat 1770 is:P

Liefs xxx

ps. ik ben vandaag weer gewoon naar school geweest, maar dat had je vast wel kunnen raden:P

Ik ga nog even je foto's bekijken en dan weer aan mn huiswerk, weet je nog wat dat is?? huiswerk:P?

Kirsten :)

Hé Lieverd van me,
Klinkt me weer als muziek in de oren, jouw verhaal! Daar ben je nog steeds goed in, verhaaltjes vertellen.. Nou, het is wachten op die mooie foto's dus.. Al vond ik de collectebus foto's al praaaaaaaaaaachtig!! Haha. Vrijdag even proberen te skypen, als ik niet hoef te werken, gaap.. Wat een verschil haha! Naja, verschil moet er wezen! Nou, geniet er weer even van, blijf mooie foto's maken, al kun je daar geen lelijke foto's maken (tenzij jullie erop staan, maar ach:P), wees voorzichtig en tot je volgende bloggie!! Have fun, houvanje
xxx

sylvia

he lieke,
je verhalen zijn weer heel leuk en dan die foto's en die lieve beestjes.
nou heel veel plezier nog en geniet lekker.
groetjes sylvia

Rob en Karin

Alles nog steeds goed daar in Australie?
Is de collectebus al gevuld?
Wij zijn ons aan het voorbereiden op de harddraverij en het hele weekend feesten hier in Medemblik!
We kijken uit naar je volgende bericht van wat jullie allemaal beleefd hebben daar!

groetjes van ons allemaal

De Werners

He Lieke!!!

Alles goed?? Ik heb dinsdag met oma je laatste reisverhalen doorgelezen. Ze vindt het erg leuk om je verhalen te horen maar vind het maar niets, twee van die meisjes zo ver weg. Ze vertelde me dat je wel wat van Opa hebt. Die hield ook wel erg van reizen, en dan het liefst naar de meest gekke plekken.

Leuk om zo je reis te kunnen volgen!!

Kus de Werners

Daphne

heeeej lieke :D!
wat leuk dat je me mailde ! echt heeel leuk :D!
Ja het is hier nu hardedraverij:D, verry gesellig !
Ben telkens met vriendinnen enzo in de stad,
daar beetje rondhangen weetjwel, gwn gesellig! eergister waren we bij de promimenten (ofso) playback show geweest. dat was echt leeuk!
Jaaaaa, en over voetbal... *getrommel* ik moet straks voetballen om 1 uur precies.
best wel jammer dat we vndaag moete want het is ofcour draverij. mja- het moet. Vorige week was onze eerste
wedstrijd in de B's. het was best zwaar, maar we hebben 2-3 gewonnen :d, toch goed voor de eerste wedstrijd. ;p
Op school gaat het ook goed, njaa NOG . we krijgen wel meer hw als vorig jaar maar we hebben
nu ook zoon k.u.t. rooster dat je vaak hebt dat je hw krijgt en de volgende dag al afmoet hebben . :S.
bijv. met frans, en dan moet je ook nog woordjes leren voor een mondelinge overhoring.. mjaa het moet. :P
De klas van dit jaar ( 2F

Daphne ( vervolg, want het was te lang. )

Sorrie van dat k.u.t. rooster hahaha, niet zo nettjes.
maar ik moet nu echt weg, want moet omkleden voor de voetbal. vanaaf schrijf ik het vervolg wel af.
had een heel verhaal :O.
komt ie er maar half op :(.
mjaa- tot dan!

Vervolg op het verhaal vn daphne :P

Vervolg op het verhaal vn daphne :P

daphne

dat ding doet raar. me verhaal komt er weer niet op, ik mail het vervolg verhaal wel naar jou. doeeeg (K)

Julia

hee Liek!

We hebben net je film van het skydiven gezien! WAUW!!
Echt het was zoo cool om te zien alleen al, laat staan zelf te doen!!
Ik heb hem net samen met me moeder en Nina bekeken, maar me vader gaat hem ook vast nog wel bekijken!

Toen eenmaal de parachute uit was, hing je een stuk rustiger en volgens mij zie je dan alles helemaal perfect:D

Ze hebben het trouwens wel goed gefilmd zeg! Je ziet alles echt helemaal precies, ook hoe je uit het vliegtuig 'dook':P

Maar wel super dat je het gewoon durfde en yes, you did it!!! haha

Liefs xxx

ps. vond het super dat je belde:D echt goed je stem even te horen:)

Rob en Karin

Hey Lieke,
Ik heb de site gezien waar jullie werken, ziet er goed uit!
Ik las dat er een dvd in de roulatie is over het skydiven die ga ik vast nog zien.

succes verder!

groetjes Rob en Karin