Back to basic in Australië!!

The real australia..

Hallo allemaal,

In hervey bay aangekomen konden we dus eindelijk weer bellen! Dat hadden we ook wel nodig want we moesten op zoek naar werk. We hoorden van iedereen dat het heel lastig was en dat je de meeste wel een paar dagen/weken nodig hadden om dan eindelijk een baantje te krijgen. We hadden daarom maar al gewoon ingecheckt in een hostel. Nadat we onze spullen in de kamer hadden gelegt zijn we gelijk gaan bellen en na een telefoontje was het gelijk raak!

Joehoe, we hebben werk!

We zitten nu alweer een week op een soort boerderij met daarbij een resort dicht bij Maryborough. Het heet Susan River Resort dus als jullie het willen opzoeken : www.susanriver.comWe werken voor een slaapplek en we krijgen hier gewoon te eten. Heerlijk eten! stukke beter dan de backpackers maaltijden! en daarvoor in de plaats moeten we de afwas doen, kamers schoonmaken, wat lekker voor de rit met de paarden verzorgen en het vervelendste van alles is dat we elke dag moeten paardrijden!

Het is echt super gaaf hierzo! We leven eigenlijk bij een hele australische familie, dus eindelijk geen duitsers meer, maar mensen met de echte Aussie slang! af en toe wel wat moeilijk te verstaan maar het gaat steeds beter.

Ik weet niet of er mensen mcload's daughers keken. Maar je kunt hier echt de hele cast van de serie erop loslaten. Op alle trucks etc. staat zelfs McLean Brothers! Hoe vet! alleen de knapperds ontbreken.. Dat is wel een beetje jammer, maar maakt het hier zeker niet minder leuk. Dit is gewoon wat wij in ons hoofd hadden als we dachten aan Australie en daar zijn we nu gewoon! gewoon helemaal geweldig.

Vorige week hebben we ook een avond rit gemaakt op de paarden, dat was ook super leuk! ik denk dat we rond 5 uur vertrokken en omdat het hier heel snel donker wordt zag je langszaam de zon onder gaan en de sterren te voorschijn komen en dat allemaal op een paard! dat was echt heel gaaf. De paarden wisten gelukkig de weg, want op een gegeven moment zie je gewoon helemaal niets meer. Of naja niets.. je ziet alleen datgene wat een meter voor je zit. en in de weide waar we reden met de paarden, liepen ook gewoon nog andere paarden. Dus dan rij je gewoon tussen een andere kudde paarden ( zijn wel gewoon hun paarden, dus gewoon rustige paarden, maar het was wel echt heel vet!).

De ochtend of de middag ritten zijn trouwens ook gewoon heel leuk! in het begin was het wel even wennen aan het paardrijden! Ik heb wel eens paard gereden, maar hier doen ze het toch wel heel anders. Hier is het meer gaan met die banaan en dan leer je vanzelf wel hoe het moet! Opzich wel goed, want je bent gelijk niet meer bang, je went veel sneller aan die paarden. Ik denk dat ik in die jaren dat ik thuis reed nog nooit zoveel in galop heb gezeten! Ik vind het wel heel gaaf! en het lukt me al steeds beter om goed in me zadel te blijven zitten en niet alle kanten heen en weer te hobbelen.

Onder de rit stoppen we halvewege bij een picknickplek en gaan we daar even wat lekkers eten en wat drinken. Daar moeten wij dan weer even voor zorgen. Ja, we moeten hier heel hard werken! En dan weer over de australische vlaktes terug naar de boerderij. echt super!

Dus zo ziet ons leventje er nu even uit voor ongeveer een maand. We hebben hier nog niet zoveel fotos kunnen maken dus die komen nog wel, maar de fotos van airlie beach en agnes water staan al wel weer op de site van romy!

See Yah!

D f R

Dear Lieke,

Hope your having at least as much fun as my Mc B daughter. I thought we had agreed that you should watch her, but now I read that she has kissed (?) a total stranger and also a danisch guy? Please keep an eye on her, because my gun reaches not that far here from the balkonee at the Heemraad. Oh and a last tip,
horsebeef seems to be delicious on the BBQ. Enjoy the ride1

Jan & Marga

Hoi Lieke,
We genieten van je verhalen, en wat heb je het getroffen met zo`n job daar tussen de paarden en wat vervelend he elke dag paardrijden?

groetjes en veel plezier Jan & Marga

Sandra

Hoi Lieke,
Hoe krijgen jullie het voor elkaar. Zelfs het werk lijkt wel een vakantie! Lekker paardrijden door een prachtig landschap.
Maar wat zijn dat plotseling voor verhalen over zoenen enzo? De verhalen over sky-diven, slangen,krokodillen, paardrijden en surfen zijn natuurlijk erg leuk, maar een paar spannende verhalen over alle leuke jongens die jullie daar ontmoeten vinden we ook leuk hoor!
Liefs van Sandra

Kirsten :)

Liefje!
Echt superr om te lezen!! Lekker om in 1 keer werk te hebben en niet te hoeven zoeken, klinkt goed! Lekker paardrijden, oude herinneringen komen boven, nostalgie:P Heb even op die site gekeken en wanneer er plaatsen vrij zijn, ik pak vanavond het vliegtuig and I am on my way! Haha! Ik wil fotoos zien van jullie beide op paarden op de uitgestrekte weilanden:P

Keep making pictures and be careful honey!
xxx Te quiero!

De leekjes van de Postgalei

Wat een supergave baan hebben jullie nu. Lijkt me echt geweldig om ook onderdeel te mogen zijn van het "gewone" Australische leven en samen met echte Australiërs de dagen door te brengen.

Nou meid, geniet ervan en blijf je verhalen opschrijven (als je er even de tijd voor vrij kunt maken); wij genieten met je mee.

groetjes

De buurtjes Verlaat

Hallo Lieke,
Het klinkt helemaal fantastisch, jullie hebben een droombaan gevonden. De komende tijd dus in elk geval niet zoveel onkosten en hebben evengoed een leuke tijd. Heel veel plezier daar. En wat hierna? Nou dat zien jullie dan wel weer, want ik heb begrepen dat het best lastig is om werk te vinden. We hebben afgelopen weekend met Jos gebeld en hij zou ook voor jullie uitkijken naar een baan.

André en Irma

Roos

Hoi hoi,

Ik lees weer dat jullie het ontzettend zwaar hebben ;)
Echt helemaal vet hoor! Geniet ervan!!!
Dikke kus uit Medemblik.
X Ton en Roos.