Back to basic in Australië!!

Het einde van ons Susan River avontuur..

Hallo allemaal!

Het duurde even, maar hier is eindelijk weer een verhaaltje. Het is vandaag alweer het laatste dagje op Susan river, wel een raar idee. We hebben hier nu een maand gezeten en het voelt al een beetje als thuis, maar het is weer tijd om verder te reizen! De volgende bestemming is Rainbow beach om vanaf daar naar Fraser Island te gaan! Schijnt echt super mooi te zijn, dus we hebben daar ook wel weer zin in!

Het was hierwel echtsuper leuk! we hadden ook wel geluk, wanthet was niet zo druk, dus was er ook niet superveel schoonmaakwerk te doen en konden weveel paardrijden. Heel veel paardrijden eigenlijk. De laatse dagen hebben we vaak twee ritten gedaan. Keihard werken dus! Voor de rest hebben we hier niet heel veel gedaan. De dagen waren best wel hetzelfde, maar dat was wel even fijn. Gewoon eindelijk weer even ritme. Zal straks wel weer even wennen zijn, dat we onze eigen dagen weer in moeten vullen.

We hebben hier wel gave dingen meegemaakt. Sowieso natuurlijk leren paardrijden! maar vorige week was er ook een break-in van een 3 paardjes. Dat is wanneer een paard voor het eerst bereden wordt en alles nog geleerd moet worden.Was wel gaaf om te zien. Ze gaan dan eerst kijken hoe hij op alles reageerd, zadel erop leggen, hoofdstel op, leren sturen en daarna ging Cameron ( een van de Mclean Brothers) er dan op rijden. Opzich was hij nog best rustig. als je het vergeleek met met daarvoor. Ging z'n telefoon af, hij rustig bellen alsof hij al voor de 1000ste keer op het paard zat!

We hebben ook nog het lokale nieuws gehaald, Oke, wij waren dan wel niet echt op de tv, maar Susan River wel! er was een vliegtuigje op het land neergestort. Het vliegtuig was in Hervey Bay geweest om te tanken, maar het duurde daar zolang voordat hij daar eindelijk aan de beurt was, dus dacht hij het nog wel vol te houden tot Maryborough. Dat lukt helaas niet, en kwam hij op susan river terecht! het was gelukkig niet echt heel ernstig. Vliegtuig is wel stuk, maar de man die erin zat had niets.

Voor de rest is het gwoon aldoor mooi weer en heel af en toe een dagje met flinke regen. En natuurlijk gaat het dan net regenen en onweren als wij op een rit zijn. Gelukkig waren we in de laatste weide, maar na twee seconden waren we al doorweekt. Voor de regen waren de paarden nog niet echt bang, Totdat het ging onweren. We waren in de laatste weide en daar lopen ook altijd gewoon nog andere paarden los. Maar door de onweer gingen de paarden allemaal in een kudde staan, met ons ertussen. Gelukkig was Angie ( ze werkt hier, doet ook vaak de paardenrit ) erbij en wist zij wat te doen want wij hadden echt zoiets van oke, en nu?! maarja had ook wel weer wat. Tenminste eens wat anders dan oververhit te zijn door de zon..

En dan ben je een op een rit en staat er bij de picknick plaats een koe die moet bevallen. Ze hadden al door dat het veelste lang duurde dus moest er even een handje geholpen worden. Er wordt even keihard aan de staart getrokken zodat de koe op de grond ligt, een paar man springt op die koe om hem op de grond te houden en cameron douwt gelijk z'n had in z'n kont om het kalfje er proberen uit te trekken. Ik had het wel een in Nederland gezien, maar hier gaat het er toch wat ruiger aan toe. Helaas duurde het te lang en was het kalfje al dood. en omdat ze hem er niet uit kregen moest de koe ook dood worden geschoten. Gelukkig hebben we dat niet gezien, alleen het gedeelte dat het nog goed ging.

Voor de rest niet zo heel veel bijzondere dingen gebeurd. Vanaf nu zal er wel weer meer gebeuren want donderdag zitten we op Fraser Island!en daarna weer naar werk zoeken. Maar we hebben onder de paardenritten al wat mensen ontmoet die ons hun nummer hebben gegeven dus we hopen dat hun ons kunnen helpen met werk! we hebben voor Brisbane waarschijnlijk al een slaapplek voor een paar nachten, dus dat is mooi meegenomen!

dikke knuffel en tot snel! ( Fotos staan weer bij romy!! )

de kokkies

Hey Lieke,
Het bevalt zo te lezen nog goed in Australie !
Leuk hoor , om zo je verhalen te lezen. Hier gaat alles goed wij zijn nu ook aan het kamperen maar dan niet op een mooi strand ofzo maar gewoon in ons eigen huis. Vrijdag komt onze nieuwe keuken, het weekend hebben we nog wat leidingen verlegd en dus nu een geimproviseerd keukentje! En dan donderdag komt het kozijn van de aanbouw dus dan gaat de echte verbouwing beginnen. Fijn nu het nu weer wat kouder wordt, ik moest deze week s'morgens alweer krabben voor ik met de auto weg wilde, hebben jullie daar vast nog geen last van! Heb je trouwens onze kaart nog gehad?
Veel plezier en geniet lekker!
Liefs van de kokkies!

Kirsten :)

Hei di ho!
Nou, weer een superleuk verhaal wederom.. Leuk leuk leuk! Ik heb deze week tentamenweek, en dus geen herfstvakantie.. Beetje jammer:( Maar ik heb vandaag en morgen vrij, oftewel: leren leren leren en donderdag tentamen. Gister had ik er ook één, zal wel zien hoe het gegaan is, moeilijk te zeggen;) Beetje apart enzo.. Maar veel plezier in Fraser en Brisbane en wat een mooie foto's weer, jeetje!! Maargoed, nog 8 maanden te gaan, dus dat is dan wel weer lekker!:D Wie weet kom ik je nog opzoeken, haha! Als ik het geld en de tijd heb;) Maar anders kom ik graag een keertje langs.. Met Daan gaat ook alles goed..:D Woehoe! Nou meid, ik spreek je vast wel weer een keertje.. Ik heb Skype. Mijn naam is kvdm91. Wat is jouwes? Ajuu Parapluu
Make beau-ti-ful pictures! Love you

Jeanne

He Lieke,

Zo te zien gaat alles daar goed ze gangetje:P hoop voor jullie dat jullie snel weer een slaap plek en werk hebben gevonden.
Foto's zien er allemaal echt super gaaf uit, en wat is er nou slechter dan de hele dag mogen rijden daar!!:)
Ben benieuwd wat jullie nu weer tegen gaan komen op jullie pad daar!
Hier gaat alles goed hoor met de winkels, Addy is veel in Avenhorn want is daar genoeg werk te doen.
Nou heel veel plezier nog he!
En wacht weer op je volgende verhaal en foto's:D

Kuss

sylvia

he lieke,

de foto's zijn weer top en het verhaal weer geweldig.
af en toe een bui regen is daar niet erg altijd die zon. hahaha
nou jullie vermaken jullie wel zie ik ook al een heerlijk gezond kleurtje heb je. nou heel veel plezier en ik lees je verhalen wel weer.

gr sylvia

Tenty's

Hoi Lieke,

Prachtige foto's. Op een paard in de bush-bush. Ongelofelijk. Ik kan me bijna niet voorstellen dat jij daar zomaar zit. Hier gaat alles zijn gangetje. Wij hebben momenteel herfstvakantie. Lekker even een weekje geen wekker.
Veel plezier op Fraser Island!

Liefs, Sandra, Jeroen, Johan en Floris

De Berkhoutjes

Hoi Lieke
Op naar weer een nieuw avontuur. Zo te horen hebben jullie een hele mooie tijd gehad tussen de paarden. Wat een mooie foto's.
Hier gaat alles z'n gangetje. Lekker herfstvakantie, maar de meiden hebben het nog drukker dan in een schoolweek. Sohie is nu koekjes aan 't bakken. Janine mag volgende week weer langzaam beginnen met sporten. Daar is ze echt aan toe, ze heeft veel te veel energie over nu. Op school gaat het heel goed, ze vind het heel leuk (zelfs het fietsen naar Hoorn). Esmee mag volgende week afzwemmen voor B en leert elke dag op school weer wat woordjes bij, kan al aardig lezen. Ik zal zo je nieuwe verhaal weer in een mapje bij oma doen, die leeft ook erg met je mee.
Lieke nog veel plezier en misschien spreken we je weer snel via msn (dat was heel leuk). Liefs Yvonne

kees en ria koops

hoi Lieke,
we genieten van je verhalen en hebben je nog nooit zo veel "gevolgd"
lieve groetjes uit Medemblik