Back to basic in Australië!!

Surviving at Fraser Island..

Hee allemaal!

De afgelopen dagen waren weer echt heel gaaf! nanatuurlijk een maand op een vaste plek te zijn geweest moesten we het weer alleen doen en eigenlijk viel het me alles mee. Na eerst twee dagen een beetje relaxt te hebben gedaan in Rainbow beach begon ons Fraser Adventure! Daar gingen we een selfdrive Safari doen. De dagen ervoor hadden we al twee nederlanders ontmoet en 3 duitse meisjes die op dezelfde dag naar Fraser gingen dus hadden we geregeld dat we met hun in de groep konden. Dan wisten we tenminste zeker dat de rest van de groep ook leuk was en dat de andere ook konden rijden, want wij hebben natuurlijk ons rijbewijsniet.

Vrijdag ochtend eerst de hele wagen inpakken, even luisteren naar een praatje om ons bang te maken; niet in de zee zwemmen, daar zijn haaien. dingo's niet voeren, kunnen ze agressief vanworden, er zijn veel slangen. En dan krijg je ook nog te horen dat er geen douche of wc is op de campeerplek! Joepie! Best gek eigenlijk, dat je er dan evengoed nog super veel zin in kunt hebben! we konden eigenlijk niet wachten totdat we eigenlijk gingen.

Op Fraser reden we gelijk doornaar Lake McKensie. Dat was alleen niet geheel zonder problemen. Je rijdt daar namelijk op allemaal zandwegen en omdat het daar zo droog is zit je de hele tijd vast met de auto. Dus dat was vaak dieuwen. Lake McKensie was wel echt super gaaf! het was zeker het dieuwen waard! het is zo helder. zelfs waar het heel diep is kon je nog gewoon je voeten zien. echt super cool gewoon. Konden er alleen niet zo heel lang blijven want we moesten weer doorrijden naar de camping, omdat we anders in het donker te tenten enzo moesten opzetten. Het is dan alleen wel handig al rij je gelijk naar de camping. En niet eerst naar het andere kant van het eiland, om daar te bedenken dat wel handig is om de kaart te bekijken en er dan achter te komen dat we eigenlijk wel een beetje verdwaald waren. Gelukkig waren we niet te enige op het eiland en konden we de weg vragen en zijn we toch nog veilig op de camping aangekomen. Het was dan wel geen licht meer, maar met de zaklampen kwamen we een heel eind en konden we de tenten nog opzetten en zelf eten koken is gelukt! 's avonds kregen we gezellig bezoek van Dingo's, een groep was zo slim geweest om hun vuilniszak buiten te laten staan dus die hadden de dingo's even meegenomen. Ze deden voor de rest niets ofzo, was ook wel leuk om ze te zien, maar je schrikt je alleen kapot al draai je je om en daar staat een dingo.

De volgende ochtend moesten we weer gewoon verder. Voordat we gingen moest alleen de afwas nog gedaan worden en dat zonder zeep en afwasborstel. Dus dat werd eerst de viezigheid met zand van de borden afschuren en dan afspoelen in de zee. Daarna gingen we naar schipwrak, daar even wat foto's gemaakt en daarna verder naar de volgende stop. Er was een uitkijkpunt waar je vaak dolfijnen en walvissen kunt zien. Ik heb helaas geen walvissen gezien maar wel heel wat dolfijnen! daarna door naar de Champagne pools, helaas zonder echte champagne;) maar daar werd het zeewater klotste zeg maar over een rots heen zodat er achter een soort zwembad ontstond. Daarna weer door naar de volgende camping, want we moesten natuurlijk wel weer ergens slapen. Nu waren we wel optijd. Toch een stuk beter alles opzetten wanneer het nog licht is.

De volgende dag was Lake wobby aan de beurt. Alweer laatste dag op Fraser! Daar hebben we even een voetbehandeling van de vissen gehad. Hier hoef je niet naar een Therme 2000, maar ga je gewoon naar Fraser Island en laat je de vissen de dode huidcellen van de voeten eten!

Het was gewoon echt gaaf! maar ik was daarna wel weer blij met een gewone wc en een lekker douche! overal zat echt zand. De volgende dag zijn we door gereist naar Brisbane om daar weer werk te gaan zoeken! spannend! ;)

Dikke knuffel en tot snel!

xx

Rob en Karin

Je hebt weer heel wat meegemaakt!
Misschien spreken we elkaar wel weer eens op msn.

Groetjes van ons allemaal en we wachten op je volgende reisverslag.

Bianca

Hee liek!
Het klinkt allemaal weer super wat je daar allemaal beleefd! Veel plezier verder!

Liefs,

DfR

Ha die Lieke,

Zand schuurt de maag en nog een paar dingen maar daar zullen we het maar niet over hebben. Weer een fantastisch avontuur. Is het nog uit te houden met R of..? Hopelijk hebben jullie snel een baantje zodat jullie je kunnen werken naar nieuwe nog leukere avonturen zelfs in 2010. Tatarataaaaaaaaaaaa!
Oh ja, nog een vraagje heeft een vis kieuwen of kuwen? Misschien via R even met Simone afstemmen.

Jan & Marga

Hoi Lieke.

Waren even vergeten om te kijken, maar zijn nu weer helemaal op de hoogte van je avonturen, en nu hopenlijk gauw weer een baantje, en op naar je volgende avontuur.

groetjes , Jan & Marga

nina timmer

hey lieke je heb weer leuke avonturen beleefd
en wat is een dingo eigelijk????
met mij is alles goed en ik word morgen alweer TIEN
en nog heel veel plezier

groetjes nina

Kirsten :)

Liek!!
Klinkt allemaal weer leuk leuk leuk en mooi mooi mooi, nu alleen nog foto's erbij en dan is mijn plaatje van hoe het er bij jullie eruit ziet compleet haha! Hier gaat alles op zich wel, had wel beetje druk druk druk maar heb van maandag op dinsdag en van dinsdag op woensdag lekker in Amsterdam bij Daan geslapen, dus dat was leuk. Verder vandaag lange dag gehad.. Van 11-17 college..:S Aaahh!!:O Maargoed, ik heb het overleefd. Het is nu ongeveer 8 uur savonds en ga zo nog maar wat aan een opdracht doen die ik vrijdag moet inleveren, JOEPIEE!!:( Nou, have fun there in Brisbane en ik hoop dat je snel werk vindt!!!:D
Spreek je vast snel een keer, misschien even volgende week!:) We'll see...
xxx
LoveYou

Kiki

ik vindt jouw lief Lieke.
ik mis jouw heel erg.
gr. Kiki,Sil,Beda en Niels.

De berkhoutjes

Hoi Lieke
Goed om te lezen dat je nog steeds zo geniet. Toen ik dit verhaal las moest ik even terug denken aan ons avontuur in Algonquin in Canada. Alleen waren daar geen dingo's maar beren. Wij gingen daar door de wildernis met een kano. En als we dan over het land moesten op zoek naar een andere rivier. Had Jack de kano op z'n nek en ik er achter aan met de rugtas, Fantastisch om dat mee te maken hé, zo lekker primitief genieten van de natuur. Maar ja voor ons is dat al weer 25 jaar terug. Jeetje wat een tijd. Maar de herinnering blijft mooi. Dus doe maar veel herinneringen op. Je ziet maar, over 25 jaar praat je er nog over. En met mooie foto's beleef je het weer opnieuw.
Lieke, geniet er weer van en succes met zoeken van een leuke job
Liefs Yvonne en de rest van de fam.

oma

hoi Lieke en Romy
hier even een berichtje van oma, ik heb jullie foto's allemaal bekeken maar wat ziet het er mooi uit daar. En de verhalen klinken spannend, doen jullie wel heel voorzichtig daar.
veel plezier en geniet er van kusjes van oma Zuiker

Rein

Zoals beloofd in de mail heb ik je verhaal gelezen, echt super! Krijg gewoon spijt dat ik Fraser heb overgeslagen..

liefs Rein (K)

Petra Schunselaar

Hee meiden!

Wat super wat julie allemaal meemaken joh!
Geniet er nog maar volop van, want voor je het weet zit je weer in dit koude landje..
Veel plezier nog de komende maanden en niet te hard werken aan jullie multi-culturele speeksel he ;)

Dikke kus

Familie Leek, Postgalei

Hoi Lieke,
Wat maak je toch allemaal mee. Echt geweldig. Ik zou willen zeggen, geniet ervan, maar ik geloof dat jullie dat al doen.

Heel veel succes met het zoeken van een baantje en tot het volgende bericht.

Groetjes van de Postgalei.

Kirsten :)

Mooie foto's op Romys paginaa!!!
Leuk leuk leuk..
Thanks for calling, vond het echt leuk haha!!

xxx
Hou van jou!

Janneke en Mark

Halllo Lieke,

Leuk hoor om iedere keer je verhalen weer te lezen. Krijg er zelf ook wel zin in om weer een mooie reis te gaan maken!

Heel veel plezier!!

Dikke knuffel

Denise

Heee Lieke! hoe is het? ik zie dat jullie het erg naar je zin hebben :D echt super leuk wat jullie meemaken, 1 groot avontuur! ik zag bij romy dat jullie nu in een appartement zitten, dat is zeker ook wel weer lekker na het camperen :P Nou hier gebeurt eigenlijk niet zoveel, dus jullie missen ook niks :P In ieder geval heel veel plezier verder ;)!