Back to basic in Australië!!

WWOOFING..

Hallo allemaal,

1,5e week geleden waren we nog aan het zoeken naar een goed wwoof adres, maar die hebben we uiteindelijk gevonden :) en zitten ondertussen alweer op het tweede adres.

Na weer een weekje in Brisbane zijn we afgelopen zondag door gereist naar Toowoomba, naar de Familie verlaat! waar we met open armen werden ontvangen door de familie met een heerlijk Englisch Breakfast, dat waren we niet meer gewent!De rest van de dag zijn we daar gebleven en hebben van alles en nog wat gedaan :) 's avonds een lekkere bbq en na een nachtje slapen was het weer tijd om door te reizen. Op naar het volgende adres, maar nu om te wwoofen.

In Byron Bay werden we opgehaald door Ian, een boer die dicht bij byron bay woont en waar we de komende paar dagen zouden verblijven en werken. In het begin viel het een beetje tegen. Normaal krijg je voor het eten slaapplek en eten, maar nu kregen we alleen maar een slaapplek, dus eerst nog even Boodschappen doen. Tine en Nicole waren ook op dit wwoof adres ( de meiden waarmee we ook naar de Dierentuin gingen ) dus dat was wel gezellig en konden we tenminste samen koken en boodschappen doen:) en er was ook al een ander Duits meisje, Ute.

Die middag konden we ook gelijk aan de gang. Onkruid wieden. Ik was eigenlijk al gelijk blij dat het maar 2 uur was ipv 4 uur! ( als we ons eten ook nog zouden krijgen zouden we 4 uur moeten werken ) Het is hier echt bloedheet! De volgende dag kwamen er nog een paar meiden bij, weer duitse meiden. In het begin even irritant, want ze begonnen gelijk allemaal gesprekken te houden in het Duits. We kunnen het onderhand wel een beetje verstaan, maar engels blijft toch makkelijker! maar gelukkig hadden ze dat op een gegeven moment wel door! Ondanks dat het in het begin een beetje tegenviel met het eten enzo en het er allemaal een beetje oud uitzag, hebben we het wel leuk gehad! heel veel kaartspelletjes gespeeld!

Donderdag was het alweer tijd om afscheid te nemen van de meiden, want we gingen weer door naar het volgende adres! een retreat centrum dicht bij Murwillumbah. We zijn hier nu al een paar dagen en het bevalt prima! vrijdag hadden ze ons hard nodig want het zou een drukke dag worden! nou, volgens mij hadden hun het meer druk met niets doen, want zo veel was er nou ook weer niet te doen! maar volgens mij zijn ze op veel plaatsen in australie gewoon niet gewent om heel hard te werken. Moet ook zeggen dat het ook best wel heet was en ik ook liever gwoon de hele dag in het Zwembad lag! maar we hebben het overleefd en morgen gaan we alweer naar het volgende Wwoof adres. Een nederlandse familie in de buurt van Coffs Harbour. Het zal mij beniewen of ze nog echt nederlands zijn of al echte aussies zijn geworden!en daarna is het alweer bijna kerst en kunnen we lekker feesten in sydney! daar kijk ik echt naar uit! ben het werken nu wel beetje zat (A)

tot snel en een dikke knufffel!

Reacties

Reacties

Kirsten:)

Hé Lieke!!!
Het werken zat zijn, tsja, weinig wat ik er aan kan doen:P Ik heb ook geen zin meer om te leren, maar wat moet, dat moet! Nog even door de zure appel heenbijten een weekje en dan heerlijk Kerstmis en Oud en Nieuw, waar ik on-ge-loof-lijk veel zin in heb!! Even he-le-maal niks!! Weet nog niet precies wat ik allemaal ga doen, maar ik zal me in ieder geval niet vervelen, don't worry!:P Haha! Nou, veel plezier met wwoofen en werken en probeer mooie foto's te maken (en die op de site te zetten..) Kuskus, veel plezier en ik spreek je vast snel weer!!!
Have fun and be careful!!

Julia

Heee,

gelukkig is alles nog leuk! Ook al lijkt het daar in het begin soms niet op..
Geniet gewoon lekker van alles wat je meemaakt, ziet en doet! En maak veeeeel foto's!
Over 1 week hebben wij hier gelukkig ook vakantie:)

Nou ''geniet'' van de laatste paar daagjes werken en heel veel plezier met kerst en oud&nieuw, maar daarvoor spreek ik je nog wel via de mail!:D

Kus xxxx

Jan & Marga

Hoi Lieke,
Weer van alles beleefd, spannend hoor maar de uitdrukking wwoofen..... nooit van gehoord.
hoop dat je een leuk baantje vind en verder veel plezier met de feestdagen. wij zijn druk bezig om het in huis gezellig te maken, onze vakantie naar Thailand is uitgesteld naar 14 jan.
groetjes Jan & Marga

Wina Verlaat

Hey Lieke!

Wat leuk dat jullie langs de familie Verlaat zijn gegaan! Helemaal geweldig dat jullie daar lekker hebben gegeten en goed verwend werden ;)
Ik zou zeggen, veel plezier verder met jullie reis! Maar zo te lezen in al je verhalen lukt dat wel. :)

Prettige feestdagen alvast!

Groetjes!

de kokkies

Hey Lieke,
Leuk weer van je te lezen!
Wij zijn net terug uit disneyland, was ontzettend leuk Fabienne heeft zo ongeveer de hele tijd met haar mond open gelopen( en heeft nu keelpijn) Alles helemaal in kerstsfeer. Hoge kerstbomen overal lichtjes en af en toe viel er sneeuw (kleine schuimvlokjes) echt heel gezellig! Net Fabienne naar de kleuterschool gebracht , ze is zaterdag 4 geworden, dus mag naar school alleen ging ze vandaag huilend. Ze wil niet!
Het is hier nu vreselijk koud !Het ijs zit op de ramen en ik zag dat ze al bezig waren met de ijsbaan dus als het weer zo door gaat kunnen we vast binnenkort schaatsen BRRRRR
Alvast hele fijne feestdagen, lekker feesten met lekker weer !
liefs van de kokkies!

André en Irma Verlaat

Hallo Lieke,

Het doet ons goed dat mijn broer met zijn familie jullie op hoffelijke wijze heeft ontvangen met een echt ontbijt. Nou weet ik wel dat hij van lekker eten houd dus dat troffen jullie. Ik mag aannemen dat de BBQ ook gesmaakt heeft?
Wat leuk dat ik je nog even door de telefoon heb kunnen spreken.
Toch wel grappig om na een aantal maanden je stem weer te horen.
Maak er nog een mooie tijd van de komende dagen en dan op naar Sydney voor de kerst en op oudejaarsavond het vuurwerk op de brug.
Dit moet volgens ons zo indrukwekkend zijn.
Die grote brug vol met dat prachtige vuurwerk daar kan de Postgalei niet tegen op.
Alvast prettige feestdagen!!!

Groeten André en Irma Verlaat.

Juliaa

Liek!

We hebben hier sneeeeuw! Ik zal je binnenkort wat foto's sturen van mijn supergrote sneeuwpop!:D
Jij heb vast geen vlokje sneeuw gezien, alleen maar zweetdruppeltjes:P haha

Ik hoop je binnenkort even te spreken! In ieder geval voor de kerst...
Oud&Nieuw vier ik dit jaar in Amsterdam, samen met Lisa en Lizzy en ikweetnietwieallemaal
Kan vast niet op tegen Sydney:(

Spreek je snel!

Kus xxxxxx

Juliaa

Wat is jouw adres in Sydney????
Of weet je dat nog niet?

Kus xxx

)&O

Hallo meisjes
Weer een hele goeie in druk gekregen van jullie luxe leventje bofkonten.Maar echt fijn dat alles zo lekker loopt ,en steeds weer goeie adressen. En nu fijn kerst en oud en nieuw vieren het kan niet op. Oo k weer leuke foto"s dat geeft een goeie in druk overal van lekker tuinnieren wat zal die tuin van je vader mooi worden! Nou nog de beste wensen En Romy een dikke knuf en kus van Opa en Oma xxxxxxxxxx

Natasha

Ik heb t plan om in juli een wereldreis te maken. Oa ook naar Australie. Ik lees net op een andere site voor t eerst iets over wwoofing en nu hier. Hoe werkt dat? Geweldig plan lijkt me!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!