Back to basic in Australië!!

Merry christmas and a happy new year!!

Hallo allemaal!!

Het is alweer even geleden, maar voor tegen wie ik het nog niet heb gezegt :: HAPPY NEW YEAR!! Ik hoop dat iedereen het jaar weer goed begonnen is, wij in ieder geval wel :) maarja, eerst hadden we natuurlijk nog kerst gehad!

Dit jaar geen kou, maar een kerst op het strand. We hadden tickets voor een sunburnt christmas op bondi beach, dus natuurlijk super veel zin in de kerst! maar eerst kerstavond, want dat wordt hier veel meer gevierd dan de echte kerstdagen. Tine die we in Cairns al hadden ontmoet was weer in sydney en ook nog 3 meiden van Fraser Island en nog twee Ierse meiden van het werk bij bella pierre. Dus samen gingen we een kerst maaltijd maken om de kerst goed in te gaan:) was echt super gezellig en ook lekker :) Daarna uit om nog even dat echte kerst gevoel op te doen, want dat hadden we nog niet echt gehad. En dat hebben we gekregen om twaalf uur werden ong. 5 kerstknallers afgespeeld en dat was ons kerst gevoel voor dit jaar ;) We hebben het evengoed leuk gehad hoor! maar het was wel even vreemd, thuis worden die liedjes constand gedraait en hier hoor je ze voor 5 min. De volgende dag kerst op bondi beach! al weken naar uitgekeken.. en dan is het eindelijk zover. De dag ervoor al inkopen gedaan, want wat moet je nou aan als je kerst gaat vieren op het strand, waar het bloedheet is...

In de ochtend kwamen tine en nog een paar meiden naar ons toe, want ja, wij wisten hoe we iedereen op moesten maken, Dus we zijn eerst even creatief bezig geweest met de make up en ook nog onze jurkjes en daarna op naar het feest!

Helaas was het geen sunburnt christmas voor ons, eerder een regenachtige kerst! maar we hebben even goed een topdag gehad. Was echt zo gaaf. Weer geen kerstgevoel daar, maar wel een topfeest gehad!

Tweede kerstdag wordt hier niet echt gevierd, het is boxingday.. Iedereen gaat naar de winkel om de koopjes te scoren! wij hadden een erg leuke dag ervoor gehad dus hebben toen niks gedaan, we waren beetje brak. De rest van de week hebben we een beetje van alles en toch net niks gedaan. We zijn nog wel naar het olympisch zwembad geweest! dat was wel echt relaxt, lekker in de sauna, naarna in de stoomcabine en dan nog even in het bubbelbad.. en om nog beetje sportief te doen een paar baantjes getrokken in het bad waar al het goud is gewonnen ;) Voor de rest van de week beetje uitgegaan en dus overdag heel rustig aan doen en weer energie opdoen voor new years eve!!!

Michel, iemand van de groep van australian backpackers van de eerste week, had kennissen in sydney wonen dus die wisten wel een mooi plekje! en ze hadden gelijk want we hadden echt een super mooi uitzicht! De dag was sowieso helemaal top, we werden wakker van de geur van oliebollen die een paar nederlanders hadden gebakken. Dus drie keer raden wat ons ontbijt was;) daarna de hele dag uno gespeeld en daarna klaar maken om naar het plekje te gaan! echt weer een super avond gehad! ik weet niet of jullie het vuurwerk op de tv hebben gezien, maar het was echt zo gaaf! De fotos staan op romy's site dus die kunnen jullie weer bekijken.

Daarna nog een paar daagjes in sydney gebleven en toen op naar melbourne, Willem, ook een jongen van de groep van de eerste week ging met de auto, dus konden wij mooi mee rijden! dus we hadden het weer goed voor elkaar :)

Tot snel! dikke kus allemaal

Kirsten :)

Haai die hoo!

Hier alles nog steeds goed, sneeuw begint een beetje te smelten (eindelijk;)) Maarre, klinkt allemaal weer leuk enzo, die Kerstvakantie van jullie! Lekker beetje doen waar je zin in heb, niet te veel, niet te weinig:) Dusja, TOP! Ben afgelopen vrijdag teruggekomen van 2 nachtjes Antwerpen, was heel erg leuk! :D Nou, veel plezier verder nog, gewoon weer lekker veel foto's maken en je weet het: een dag niet gelachen is een dag niet geleefd, maar dat zal bij jullie vast geen probleem zijn, HAHA!! Have fun and be careful!!
xx Dikke knuffel!

de kokkies

Hey Lieke,
Wat leuk weer van je te horen ! Wel gek hoor om te lezen dat jij de kerst op het strand in een jurkje hebt gevierd, en wij hier zo ongeveer in skipak. Er ligt hier zo ongeveer van voor de kerst al sneeuw. Laatst al met de hele straat een sneeuwballen gevecht gehouden. De straat zag er niet uit, allemaal platgetrapte tuintjes, huizen met witte stippen( van de gegooide sneeuwballen). Het leek wel of het oorlog was geweest. Maar echt ontzettend leuk!
veel plezier nog!!!
liefs van de kokkies!